Oturum açın

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Kaydol

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Omron'a kaydolduğunuz için teşekkür ederiz

Hesabınızı tamamlamanız için şu adrese bir e-posta gönderildi:

Web sitesine geri dönün

doğrudan erişim

Bilgilerinizi aşağıya girin ve bu sayfadaki içeriğe doğrudan erişin

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz

Artık şuna erişebileceksiniz: İhtiyaca özel çevik ve akıllı mobil robotik

Şu adrese bir onay e-postası gönderildi:

Sayfaya devam edin

Bu belgeyi indirmek için lütfen veya doğrudan erişim edinin

Kolaboratif Robotik
Sürdürülebilir Üretim
Applications

İhtiyaca özel çevik ve akıllı mobil robotik

10 Ekim 2019, Perşembe, Kolaboratif Robotik tarihinde yayınlandı

Otomotiv sektöründeki insan-makine iş birliği konusunda devrim yaratıyor

Önemli Alman otomotiv grubu, Omron LD mobil robotlar ve cts GmbH konveyör eklentisiyle malzeme işleme konusunda verimlilik ve yenilik liderliğini optimize ediyor
Otomobil üretimi ve montaj hattı üretimi her zaman birbiriyle yakından ilişkili olmuştur. Arabaların seri üretim ürünü olarak tüm dünyaya hakim olması, Henry Ford'un 1913'te fabrikalarında konveyör bantları kullanmaya başlamasıyla mümkün hâle geldi. Bugün, BMW fabrikalarında montaj hatlarının kullanılmadığı bir iş günü düşünülemez. Grup; verimliliği ve esnekliği artırmak, iş süreçlerini daha iyi ilişkilendirmek ve çalışanları tekrar eden ve zaman alan görevlerden kurtarmak için yenilikçi taşıma ve lojistik süreçlerine güveniyor. Bu konseptler arasında özellikle yüksek yatırım getirisi (ROI) sağlayan, malzeme taşıma için kullanılan Omron LD mobil robotlar yer alır. Bu otonom mobil robotlar, sistem entegratörü cts GmbH tarafından geliştirilen, yüksekliği ayarlanabilir bir yük taşıma cihazı olan konveyör kulesi ile donatılmıştır. BMW'de çalışanlar ve taşıma robotları arasındaki etkileşim, fabrika uyumunun gelecekte fabrikalarda nasıl uygulanabileceğini gösteriyor.

Hedef: Üretim ve lojistik süreçlerinin sürekli optimizasyonu

BMW fabrikalarına bağlı olarak her gün 1600 adede kadar araç üretilmektedir. Bu üretim hacimlerinde yenilikçi stratejiler ve teknolojilerle sürekli optimizasyon ve verimlilik kazanımları elde etmek kritik önem taşır. Buna üretimdeki lojistik ve taşıma süreçleri de dahildir. Örneğin, direksiyon simidi ve kokpit bileşenleri, döner parçalar veya iç lambalar dahil çeşitli küçük ve büyük parçaların depodan montaj hattına sürekli olarak taşınması gerekir.

Omron Endüstriyel Otomasyon Avrupa'nın Otomotiv Avrupa Ana Müşteri Yöneticisi Aleksandar Cvetanovic şunları söylüyor: "Üretim alanlarında çalışanlar, çalışma sürelerinin %60'ından fazlasında bileşenlerin taşınmasında görev alıyordu. Farklı depolama ve üretim alanlarını konveyör bantlarıyla birleştirmek pratik bir uygulama olmadığından bu adım çoğunlukla manuel olarak gerçekleştiriliyordu ve kapasitenin önemli bir kısmına mal oluyordu".

Mini Akıllı Taşıyıcılar ihtiyaçları ve gereksinimleri karşılıyor

BMW fabrikaları, 1980'lerden bu yana otomatik ve sürücüsüz bir taşıma sistemi kullanıyor. Ancak, bu sistem esnek bir kullanıma sahip değildir ve oluk biçiminde şeritler aracılığıyla sabit rotalara bağlanır. BMW'nin kendi rotasını oluşturmak için küçük yük taşıyıcıları (KLT) olarak adlandırılan taşıyıcıları taşıyabilecek bir robota ihtiyacı vardı. Bu nakliye robotunun, altyapıda önemli değişiklikler yapmak zorunda kalmadan yeni süreçlere esnek ve hızlı bir şekilde uyum sağlaması gerekiyordu. Bu da hat kılavuzlu malzeme işlemeye göre avantaj sağlayan bir özellikti.
"İlk projenin başında, birinci görev müşterinin gereksinimlerini anlamak ve ele almak ve nelerin uygulanabileceğini bulmaktı. Dahası, BMW Group Logistics de ürün ve hizmetleri için bir standarda ihtiyaç duyuyordu. Grup, Omron'un LD mobil robotlarını (tcm:475-80433) tercih etti. Bunlar BMW Mini Akıllı Taşıma Robotları (miniSTR) olarak da bilinen ve bazı fabrikalarda özel olarak tasarlanmış konveyör bandı eklentilerine sahip robotlardı" diye ekliyor Cvetanovic.
Uzun zamandır Omron Çözüm Ortağı olan sistem entegratörü cts GmbH, BMW'nin gereksinimlerine tam olarak uyan bir konveyör eklentisi ve yazılımı sunan eksiksiz bir LD mobil robot çözümü geliştirdi. Çözüm, Omron Enterprise Manager'ı şirketin kendi Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemiyle birleştirir.
Cts GmbH, yıllardır Omron ürünleri ve çözümlerini kullanıyor ve şu anda Otonom Akıllı Araçların (AIV'ler) kullanımına yönelik yeni fırsatlar araştırıyor. 100'ün üzerinde entegre AIV'leriyle cts GmbH, bu araç teknolojisinin Avrupa'daki en büyük sistem entegratörüdür.
"Omron LD'yi temel alan, BMW gibi üst düzey bir üreticinin yüksek gereksinimlerini karşılayan genel bir sistem geliştirmek, memnuniyetle kabul ettiğimiz zorlu bir görevdi. Başarılı bir şekilde çalışan 100'den fazla AIV sisteminde kendisini etkileyici bir şekilde kanıtlanmış olan Omron LD ile uzun yıllara dayanan deneyimimizden yararlanarak, Omron ve BMW ile birlikte ideal çözümü hızlı ve başarılı bir şekilde uygulayabildik. Kapsamlı yazılım bilgimiz ve ürün AIV çerçevemiz sayesinde BMW Group'un BT seviyesine entegrasyonu da kolaylıkla gerçekleştirildi" diyor Cts GmbH Fabrika Otomasyonu Müdürü Alfred Pammer

Bağımsız olarak belirlenen ideal rota

2015'ten bu yana, BMW Group, Fraunhofer Enstitüsü IML ile birlikte üretim tesislerindeki lojistik alanlarında yer alan rulo konteynerlerinin taşınması için kendi kendine çalışan ilk Akıllı Taşıma Robotlarını (STR) geliştirdi. BMW Group Regensburg tesisinde şu an ikinci nesil robotlar kullanılıyor. Robotlar, bir tona kadar olan rulo konteynerlerini taşır ve otonom bir şekilde malların hedefine aktarır. İdeal rotayı bağımsız olarak hesaplar ve alanda serbestçe hareket ederler. Yeni navigasyon yöntemi SLAM (Eşzamanlı Yerelleştirme ve Eşleme) binalara kalıcı olarak yüklenmiş navigasyon vericileri gerektirmez ve bu sayede yeni bir ortamda hızlı bir şekilde kullanılabilir. BMW i3'ün dahili pil modülü, STR'ye tüm vardiya boyunca güç sağlar. Acil küçük parçaların teslimatı, STR'nin daha küçük bir sürümü (Omron LD mobil robotunu temel alan miniSTR) tarafından gerçekleştirilir.

Omron, dünya genelinde sunduğu hizmet ve destek ile bizi ikna etti

"İntralojistik sürecini tamamen otomatik hâle getirmek ve üretim otomasyonunu Endüstri 4.0 ve dijitalleştirme ile bir araya getirmek için malzeme aktarımına yönelik bir çözümün oluşturulması ve cts AIV çerçevesindeki yazılım mimarisi kullanılarak bir iş oluşturma sürecinin geliştirilmesi gerekiyordu" diyor Cvetanovic. "Enterprise Manager filo yönetim sistemimiz, diğer tedarikçi çözümlerinden daha fazla seçeneğe sahiptir. BMW fabrikasında oldukça dar yollar ve yüksek ekipmanlar kullanıldığı için çözümün dar ve yüksek tasarımı da faydalı oldu. Ancak BMW'nin Omron'u tercih etmesinin ana nedeni, Omron'un sunduğu global servis ve destektir. BMW gibi global bir şirket için yalnızca iyi bir teknik çözüm yeterli değildir."
Omron'un mobil robotları ilk olarak Landshut tesisinde kullanılmaya başladı. Münih, Wackersdorf, Berlin, Leipzig, Regensburg, Eisenach ve Dingolfing gibi diğer üretim tesislerinde de şu an kullanıma geçiliyor. Daha fazla bilgi için bize ulaşın

Omron uzmanlarına danışın

Herhangi bir sorunuz var mı ya da kişisel tavsiye almak ister misiniz? Uzmanlarımızdan biriyle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Henry Claussnitzer

    Henry Claussnitzer