OMRON'dan koronavirüs (COVID-19) salgınına ilişkin bilgilendirme
Küresel koronavirüs salgını hakkındaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. İlgili otoritelerin ve Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) yönergelerine uyarken tüm çalışanlarımız ve bağlantılarımızın emniyetini ve sağlığını birinci öncelik olarak görüyoruz.
Güncelleme - 1 Nisan 2020
Yeni koronavirüs (COVID-19) küresel toplumu etkilerken, biz de OMRON olarak, müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve çalışanlarımız için riski minimize edip devamlılığı sağlamaya çalışıyoruz. Devam eden ve evrilmekte olan durum ile ilgili de sizlere bazı bigiler vermek istiyoruz.
EMEA genelindeki ve tüm dünyadaki durumu dikkatle izliyoruz. Yerel durumu ve gerekli aksiyonları tartışmak için EMEA birimlerimizden ülke yönetimi ve insan kaynakları ile düzenli temas halindeyiz ve potansiyel riskleri azaltmak için çalışanların mümkün olduğunca evden çalışmalarını zorunlu kılıyoruz. Yeni koronavirüs ile ilgili gelişmeleri yakından izlemeye devam ediyoruz. Çalışanlarımızın güvenliğini ve refahını korumak için seyahat kısıtlamaları uyguladık, mümkün olan yerlerde sanal ofiste çalışma uygulaması yaptık ve faaliyette kalan fabrikalar ve tesisler için aktif kişisel koruyucu önlemler aldık.
İtalyan hükümetinin rehberliği doğrultusunda, enfeksiyonu önlemek ve çalışanlarımız için riski en aza indirmek için İtalya'daki fabrika tesislerimizde üretimi geçici olarak durdurduk. Müşteri hizmetleri de dahil olmak üzere ofis operasyonlarımız sanal bir ofis aracılığıyla çalışmaya devam ediyor. Hükümet beklentileri doğrultusunda, 1 Nisan 2020'ye kadar kritik aspiratör tedarik ürünleri üretmek için İtalya'nın Lonato kentindeki tıbbi cihaz fabrikamızın kısmen yeniden başlatılmasını bekliyoruz.
Dağıtım merkezimiz olan Hollanda'daki Üretim ve Depolama faaliyetleri, çalışanlarımızın sağlığını sağlamak için özel önlemler alınarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu zorlu zamanları yönetmek ve bu küresel krizi atlatmak için müşterilerimize, tedarikçilerimize ve ortaklarımıza karşı iş sürekliliğini sağlamayı taahhüt ediyoruz. Müşteri hizmetlerimiz çalışmaya devam ediyor ve müşterilerimizi desteklemek için hazırdır.
Tedarik Zinciri ve Müşteri Etkileri
Bildiğiniz gibi, küresel tedarik zincirinin tamamı koronavirüs salgınından etkilenmiştir ve bu durum deniz ve hava yoluyla konteyner taşımacılığı hizmetlerinde büyük ölçekli bir kesintiye neden olmuştur. OMRON, deniz ve hava yoluyla taşımacılığındaki etkinin kısa ila orta vadede teslimat güvenilirliğinde, sefer sıklığında ve bulunabilirlikte azalmaya yol açacağını öngörmektedir.
Şu anda mevcut lojistik ve teslimat tarihlerini doğrulamak daha zor olsa da, küresel üretim ve lojistik olanaklarımız sayesinde bu zorlukları aşmak ve gerekirse müşterilerin uygun hafifletici planları uygulamaya koymasına yardımcı olmak için iyi bir konumda olduğumuza inanıyoruz. Müşterilere güncel tahmini teslimat süreleri sağlamak üzere gemi alanı tahsislerini önceden güvence altına almaya ve taşıma halindeki nakliyeleri izlemeye ve takip etmeye çalışıyoruz.
Olası etkileri veya gecikmeleri belirlemek için müşterilerimizle yakın bir şekilde çalışıyoruz. Ayrıca tedarikçilerimizin dünya genelindeki tesislerimizde üretimi sürdürmemiz için gereken ham madde tedarikini sağlama kapasitesini de kontrol etmeye ve doğrulamaya devam ediyoruz.
Hızla değişen bir süreçten geçtiğimizi biliyoruz ve daha fazla bilgi edindikçe gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Bu gibi durumlar için yaptığımız hazırlıklara ve acil durum planlamalarımıza güveniyoruz. OMRON'un, gerekirse alternatif konumlarda ürünlerinin üretimine devam etmesini mümkün kılan, küresel bir üretim kapasitesine sahip olduğunu hatırlatmak isteriz.
Bu süreç boyunca müşterilerimizin şirketimizden beklediği üstün hizmeti ve desteği sunmaya ve kaliteli ürün ve hizmetlerimizi sürdürmeye kararlıyız.
Herhangi bir sorunuz olması halinde lütfen yerel OMRON ofisinizle iletişime geçmekten çekinmeyiniz.
Sık sorulan sorular ve cevapları:
1. Malzeme üretiminde tedarikçilerinizden kaynaklı bir etki oldu mu?
Tedarik ekibimiz, herhangi bir etkiyi anlamak için kilit malzeme tedarikçilerimizle aktif olarak ilgilenmiştir. Tedarikçilerimizin üretim süreçlerimizi çalışır durumda tutmak için ihtiyaçlarımızı karşılayabilmelerini sağlamak için yakından çalışmaya devam ediyoruz.
2. Şu anda dünyanın genelindeki gönderilerle ilgili hangi sorunları görüyorsunuz?
Limanlar, uçaklar ve kamyon kaynakları kısıtlandığı için lojistik ve nakliye zorluklarıyla karşılaşıyoruz. Global üretim ve lojistik kabiliyetimizin bu zorluklarla başa çıkmak ve gerekirse uygun azaltma planlarını uygulamaya koymamıza yardımcı olmak için bizi iyi konumlandıracağına inanıyoruz. Bilgilerin günlük olarak değişmeye devam etmesi nedeniyle bu durumun çok dinamik olduğunun farkındayız ve daha fazla bilgi edindikçe ve lojistik ve teslimat tarihlerini onayladığımız da size güncellemeler sunmaya devam edeceğiz.
3. COVID-19'dan etkilenen alanlardan OMRON gönderilerinin tesislerimize alınması güvenli midir? Virüsün yayılmasını kısıtlayacak şekilde fümigasyon yapıldı mı veya başka koruyucu önlemler alınmış mı?
Şu anda Dünya Sağlık Örgütü tarafından, malzemelerin taşınması ve nakliyesinde fümigasyon veya diğer proaktif önlemlerin alınması gerektiği konusunda herhangi bir yönlendirme yapılmamıştır.
4. Virüsün hızla yayılımının sonucu olarak ne gibi etkiler bekliyorsunuz?
Ulusal hükümetlerin beklentileri doğrultusunda EMEA genelindeki tüm seyahatleri erteledik ve çalışanlar için evden çalışmayı zorunlu kıldık. Durumu yakından takip ediyoruz. Mümkün olduğunca ulusal hükümetlerin yönlendirmelerine takip edeceğiz.
5. Müşteriler ne zaman olası etkiler hakkında daha fazla bilgi bekleyebilir?
Ticari ekiplerimiz müşterilerle çok bağlı bir şekilde ilgileniyor ve birlikte çalışırken potansiyel etkileri tespit etmek için çalışıyorlar. Satış ekiplerimiz, nakliye, hava kargo ve teslimattaki durumu ve olası yavaşlamayı değerlendirmek için günlük olarak müşterilerle birlikte çalışıyor.