COVID-19 Kapsamında İngiltere'deki Lojistik Operasyonlarda Yaşanan 3 Sorun (ve Çözüm Yolları) | OMRON, Türkiye

Oturum açın

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Kaydol

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Omron'a kaydolduğunuz için teşekkür ederiz

Hesabınızı tamamlamanız için şu adrese bir e-posta gönderildi:

Web sitesine geri dönün

doğrudan erişim

Bilgilerinizi aşağıya girin ve bu sayfadaki içeriğe doğrudan erişin

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]

Download

Gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz

Artık şuna erişebileceksiniz: COVID-19 Kapsamında İngiltere'deki Lojistik Operasyonlarda Yaşanan 3 Sorun (ve Çözüm Yolları)

Şu adrese bir onay e-postası gönderildi:

Sayfaya devam edin

Bu belgeyi indirmek için lütfen veya doğrudan erişim edinin

Kolaboratif Robotik
Otomasyon Blog Sayfası

COVID-19 Kapsamında İngiltere'deki Lojistik Operasyonlarda Yaşanan 3 Sorun (ve Çözüm Yolları)

2020-11-04 16:00:00 UTC, Kolaboratif Robotik tarihinde yayınlandı

Stuart Coulton, OMRON Kuzey İngiltere Bölge Müdürü
COVID-19 salgınına ilişkin olarak son zamanlarda yaşanan olumsuzluklar kapsamında, konaklama sektörünün karşılaştığı kaos ve belirsizliğe maruz kalmayan endüstri sektörleri de bulunmaktadır. Aksine, bazı endüstriler büyüme göstermektedir.
Tüketicilerin alışveriş yaparken temel olarak e-ticaret araçlarını kullanmak zorunda kalmasıyla lojistik sağlayıcıları, talepte benzersiz bir artışla karşılaştı ve perakende satışı son 6 ayda büyük bir değişim geçirdi. Yeni zorluklara sebep olan yüksek büyüme oranlarıyla durumu dengeleyecek bir yaklaşım benimseme ihtiyacı ortaya çıktı. COVID-19 salgını, lojistik sektöründe büyük bir talep artışı sağlasa da çok büyük zorluklara sebep oldu. Aşağıdaki durumları inceleyelim:

1. Sosyal mesafe nedeniyle kapasitede sınırlamalar

Sosyal mesafe, günümüzde çoğu insanın hayatını hızla olumsuz yönde etkiliyor ve bunun önüne geçmek için önlemler almamız gerekiyor. Sosyal mesafeye alışkın olmadığımız için bunu sürekli uygulamak karar sürecimizi de olumsuz etkiliyor. Bunun sonucunda, lojistik sağlayıcılarının çalışanlarının sosyal mesafe kurallarını sürekli olarak uyguladığından emin olması gerekiyor. Bu kuralların uygulanabilmesi için de genellikle daha az işçiyle çalışılıyor. E-ticaretteki büyük artışın oluşturduğu talep, gereken kapasiteyi de artırıyor ve bu durum, lojistik sağlayıcıları için açıkça sorun teşkil ediyor.

2. Müşterilerin daha hızlı teslimata yönelik artan beklentisi

Benzer şekilde, sosyal mesafe uygulanması ve dolayısıyla iş gücünde küçülmeye gidilmesi, lojistik sağlayıcılarının müşteri beklentilerini karşılama gücünü, müşterilerin marka algısını ve sağlayıcıların marketteki genel konumunu olumsuz yönde etkiledi. Ücretsiz olarak ertesi güne yapılan teslimatların hızla daha çok uygulanmasıyla müşterilerin beklentileri de artıyor ve bu durum, lojistik pazarları genelinde kritik bir stratejik önem haline geliyor. Müşterilerin ücretsiz iade talepleriyle de hızlı bir lojistik operasyonuna ihtiyaç duyuluyor. Ancak sınırlı alan ve iş gücüyle bunu gerçekleştirmek çok zor.

3. İşçilerin zorlanması

Çalışmaya devam eden işçiler, İngiltere'deki depoların güncel kısıtlamalar kapsamında en verimli şekilde yönetilmesini sağlıyor. E-ticaret süreci bu işçilerin elindedir ve işverenleriyle müşterilerine mümkün olan en iyi hizmeti sunmak için var güçleriyle çalışırlar. Ancak bu durum, önemli fedakarlıklar gerektirir. Uzun vardiyalar normalleştikçe işçiler yorulmaya başlar ve verimliliğin düşmesiyle kendi kendini yöneten bir verimlilik ve sıkı denetim süreci devreye girer. Daha fazla hatanın bulunmasıyla sorun daha da büyür ve hem lojistik sağlayıcısının hem de tedarikçinin marka algısı, telafisi olmayacak şekilde zedelenebilir.

Çözüm

Lojistik sağlayıcılarında çalışan üst düzey paydaşların sağladığı bilgilere göre sosyal mesafe, operasyonun esnek yönetimini büyük ölçüde kısıtlıyor. Değişen talebi kapasiteyi artırarak karşılamaya çalışmak stratejik açıdan büyük bir sıkıntı oluşturuyor. Yıl sonunda talebi karşılamak için taşeron işçi çalıştırdığımız günler geride kaldı. Artık bunu yapabilecek yeterli alanımız yok.

Peki, ne yapabiliriz?

İnsanların üstlendiği operatör rolüne (veya forkliftlere) ihtiyaç duymadan palet boyutlu yükleri 1500 kg'a kadar sorunsuzca taşımanızı sağlayan bir çözüm yolu hayal edin.
Tekrarlanan, monoton görevleri devrederek insanların becerilerini geliştirip daha yüksek değerli faaliyetlere odaklanabilecekleri, etkileşimi artıran ve işçilerin yükünü azaltan bir çözüm yolu.
Merkezi bir yönetim sisteminden izlenip kontrol edilen, değişen görev gereksinimleri için kolayca yeniden tasarlanabilen, özelleştirilebilen ve amaç odaklı olan bir iş gücü filosu.
Gelecek, Otonom Mobil Robotlar'da. Peki, siz kendi hattınızı nasıl entegre edeceksiniz? Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçin

Omron uzmanlarına danışın

Herhangi bir sorunuz var mı ya da kişisel tavsiye almak ister misiniz? Uzmanlarımızdan biriyle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Omron Europe

    Omron Europe