Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]
Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]
Bilgilerinizi aşağıya girin ve bu sayfadaki içeriğe doğrudan erişin
Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]
Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]
Teknik zorluklar yaşamaktayız. Form gönderme işleminiz başarılı olmadı. Lütfen özürlerimizi kabul edin ve daha sonra tekrar deneyin. Detaylar: [details]
ŠKODA AUTO, Vrchlabí tesisinde LD mobil robotları kullanıyor
2020-03-17 10:00:00 UTC, Kolaboratif Robotik tarihinde yayınlandı
Otonom mobil robot, Vrchlabí'de iş emniyetinin sürekli olarak geliştirilmesine katkıda bulunuyor ve iş risklerinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Robot, yolundan geçen yayalar ve araçların yanı sıra sabit engelleri de algılıyor.
Tam otonom taşıma sistemi, parçaları mekanik ölçüm merkezi ile işleme makineleri arasında taşıyor
Robotun rotasını ve çevreyi öğrenmesi için tek bir rehberli tur yeterli
Çek otomobil üreticisi, şu anda Vrchlabí komponent tesisinde Omron tarafından üretilen tam otonom, kendi kendine öğrenebilen bir mobil robotu kullanıyor. Bu robot, tesisteki yolculuğu sırasında karşılaştığı engelleri tanıyabiliyor ve rotasını planlarken çevresindeki öğelerden edindiği bilgileri kullanabiliyor. Gerekirse varış noktasına her zaman en güvenli şekilde varabilmek için rotasını değiştirebiliyor. Bu sayede, iş yeri emniyetinin ve tesisteki taşıma süreçlerinin verimliliğinin artmasına katkıda bulunuyor.
Omron tarafından üretilen LD mobil taşıma robotu tek seferde 130 kg'a kadar yük taşıyabiliyor ve doğru rotaları tam otonom şekilde belirliyor. Geleneksel otomatik taşıma sistemlerinden farklı olarak endüksiyon halkaları, manyetik şeritler veya reflektörlerden oluşan şerit yönlendirme unsurlarına ihtiyaç duymuyor. Aracın rotayı öğrenmesi için istasyonlar arasında tablet veya kumanda kolu ile gerçekleştirilecek bir tur yeterli oluyor. Bu tur gerçekleştirilirken araç ortamın yanı sıra çevre değişkenlerini kendi başına algılıyor ve gerekirse rotayı değişikliklere uyarlıyor.
Gelişmiş ve üstün teknoloji, robotun bulunduğu ortamda yolunu bulabilmesini sağlıyor. Sensörleri ve lazer tarayıcıları kullanan robot, araçların ve sabit engellerin yanı sıra yolundan geçen insanları da algılıyor. Kontrol sistemi, yaklaşma hızını ve çarpışma ihtimalinin olup olmadığını hesaplıyor. Bu ihtimal yüksek ise robot kendini durduruyor veya bir kaçınma manevrası uyguluyor. ŠKODA AUTO'da kullanılan diğer sistemlerden farklı olarak bu robot, çevreden topladığı bilgilere göre süreç sırasındaki duraklamaları ortadan kaldıracak şekilde rotasını derhal ayarlıyor ve süreç sırasında duraklama gerçekleşmiyor. Tam otonom robot, yolculuğu sırasında belirli bir noktada sürekli olarak engellerle karşılaştığını tespit ederse rotasını kalıcı olarak değiştiriyor. Elektrikle çalışan robot ihtiyaç duyulduğunda 16.000 m2 alana yayılan Vrchlabí tesisindeki her noktaya ulaşabiliyor.
Robot günde 120 yolculuk gerçekleştiriyor ve mekanik ölçüm merkezi ile işleme makineleri arasındaki rotasında toplam 35 km yol kat ediyor. Test ve pilot aşamalarının tamamlanmasının ardından robot Haziran 2018'den bu yana fabrikada düzenli olarak kullanılıyor.
ŠKODA AUTO, üretimin artması nedeniyle tesislerini daha yoğun şekilde kullanıyor ve bunun sonucunda üretim alanlarındaki trafik gün geçtikçe artıyor. Otonom robot, Vrchlabí'de iş emniyetinin sürekli olarak geliştirilmesine katkıda bulunuyor ve iş risklerinin azaltılmasına yardımcı oluyor.
ŠKODA AUTO, üretim alanında iş birliği yapabilen robotlar gibi Endüstri 4.0 teknolojilerine sistematik olarak geçiş yapıyor. Bu robotlar Vrchlabí tesisinde direkt geçişli vites kutularının üretilmesinde kullanılıyor ve şanzıman üretiminin en hassas görevlerinden biri olan dişli aktüatör pistonunun takılmasında çalışanlara yardımcı oluyor. Taşıma robotu ayrıca onlarca makineye parça tedarik ediyor ve boş konteynerleri depoya taşıyor. Kapsamlı "şeffaf fabrika" IT sistemi de operasyonların bir bölümünü oluşturuyor.
ŠKODA AUTO uses Omron's fully autonomous LD mobile robot at Vrchlabí plant
yazıyı paylaş
Twitter
Facebook
Linkedin
Omron uzmanlarına danışın
Herhangi bir sorunuz var mı ya da kişisel tavsiye almak ister misiniz? Uzmanlarımızdan biriyle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Omron Europe
Web sitemizden mümkün olan en iyi şekilde yararlanabilmeniz için tanımlama bilgileri kullanıyoruz.
Tanımlama bilgilerini kabul etmek ve bu sitede gezinmeye devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğine tıklayın. Tanımlama bilgileri ve gizlilik hakkında daha fazla bilgi için tanımlama bilgileri politikası sayfasını ziyaret edin
Tanımlama bilgisi ayarlarınızı buradan yönetin
Mayıs 2018'de OMRON Gizlilik Politikamız'ın ve Çerez Politikamızın revize edilmiş versiyonlarını yayınladık. Lütfen buraya tıklayarak bu güncellenmiş şartları okuyun. Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi kullanımınız bu revize edilmiş şartlara tabidir.Kabul et
Tanımlama bilgisi ayarları
Web sitemizde gezinerek kalıcı tanımlama bilgilerinin, oturum tanımlama bilgilerinin ve analiz tanımlama bilgilerinin kullanılmasını otomatik olarak kabul etmiş olursunuz. Ayrıca web sitemizdeki aktiviteleriniz ve davranışlarınız hakkında bilgi toplamak için de tanımlama bilgileri kullanırız. Bu, web sitemizin içeriğini ilgi alanlarınıza göre kişiselleştirebilmemizi sağlar. Aşağıdaki seçeneğin işaretini kaldırarak izleme tanımlama bilgilerini iptal edebilirsiniz.